Πλεονεκτήματα και Οφέλη

 

Πλεονεκτήματα και Οφέλη

 

 

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα του VoIP περιλαμβάνουν:

 

  • Ενιαία υποδομή, για δεδομένα και τηλεφωνία. Από τη στιγμή, που από την ίδια υποδομή (γραμμές και εξοπλισμός) εξυπηρετείται η κίνηση φωνής και η κίνηση δεδομένων, έχουμε σημαντικές οικονομίες κλίμακας και επιτυγχάνεται καλύτερη διαχείριση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής.

 

  • Μέγιστη αξιοποίηση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής. Τα δίκτυα μεταγωγής πακέτων αξιοποιούν καλύτερα τη χωρητικότητα τους σε σχέση με το κλασσικό τηλεφωνικό δίκτυο καθώς, χωρίς να υπάρχει δέσμευση γραμμής, μεταφέρονται κάθε φορά διάφορα δεδομένα ανάλογα με τη χωρητικότητα της.

 

  • Βελτιωμένη επικοινωνία με απομακρυσμένους εργαζόμενους. Η χρήση της IP τηλεφωνίας δε δεσμεύει το χρήστη να έχει φυσική παρουσία στο περιβάλλον της επιχείρησης. Αν διαθέτει μια IP σύνδεση, μπορεί να εκμεταλλευτεί τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του τηλεφωνικού συστήματος της επιχείρησης, ανεξαρτήτως του σημείου στο οποίο εκείνος βρίσκεται.

 

  • Νέες υπηρεσίες. Η χρήση ενιαίας πλατφόρμας, για δεδομένα και φωνή επιτρέπει την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υπηρεσιών, όπως την ενοποιημένη διαχείριση μηνυμάτων (unified messaging), η οποία μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικότητας.

 

Τα οφέλη διακρίνονται σε:

 

1. Λειτουργικά

  • Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Η δρομολόγηση όλων των εισερχόμενων κλήσεων γίνεται με πιο παραγωγικό τρόπο. Παράδειγμα: Ο πελάτης οδηγείται στο σωστό σημείο χρησιμοποιώντας, από το τηλέφωνό του, τις διαθέσιμες επιλογές, που του παρέχει το τηλεφωνικό κέντρο. Η γραμμή του πελάτη μεταφέρεται πάντα σε διαθέσιμη γραμμή, ενώ μπορεί να γνωρίζει τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής του.
  • Μεγαλύτερη παραγωγικότητα. Οι χρόνοι με τους οποίους εξυπηρετείται μια ανάγκη μειώνονται αισθητά γλυτώνοντας χρόνο και πολύπλοκες διαδικασίες. Το γεγονός, πως ένα IP τηλεφωνικό κέντρο προσαρμόζει και προσαρμόζεται στην επιχειρησιακή λειτουργία, αυξάνει κατακόρυφα την παραγωγικότητα του εργαζομένου.
  • Reporting: Ένα μεγάλο όφελος χρησιμοποιώντας IP τηλεφωνία είναι τα στατιστικά στοιχεία των κλήσεων, που παρέχει. Με μια πληθώρα αναφορών και metrics η επιχείρηση μπορεί να βρει σημεία προς βελτίωση και να αξιολογεί τους πόρους, που χρησιμοποιεί.

 

2. Οικονομικά

  • Μείωση τηλεπικοινωνιακών δαπανών: Δυνατότητα επιλογής εναλλακτικών παροχών συμβατικής ή VoIP τηλεφωνίας. Ακόμη μεγαλύτερη μείωση, στην περίπτωση που επιλέγεται η φωνή να περνάει μέσα από το Internet.
  • Δεν απαιτείται διαφορετική / πρόσθετη τηλεφωνική καλωδίωση: Η IP τεχνολογία στα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρετείται από το δίκτυο των υπολογιστών και προσφέρει την πλήρη αξιοποίησή του καθώς και τη μείωση του κόστους από την εγκατάσταση νέας καλωδίωσης ή τη συντήρησή της. Αυτό ισχύει τόσο για νέα κτίρια όπου η καλωδίωση για το δίκτυο υπολογιστών αρκεί και για την τηλεφωνία αλλά και για παλαιότερες εγκαταστάσεις όπου δεν χρειάζεται κάποια περαιτέρω επένδυση
  • Συνεχής επεκτασιμότητα / ανάπτυξη: Οι λειτουργίες των IP τηλεφωνικών κέντρων αναβαθμίζονται συνεχώς με μικρό κόστος βοηθώντας στην εύκολη και οικονομική επέκταση, όταν οι ανάγκες της επιχείρησης αλλάζουν. Αυτό είναι κι ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αναλογικών και ψηφιακών κέντρων όπου η επέκταση κοστίζει πολλές φορές παραπάνω από το κέντρο.
  • Χαμηλό κόστος κτήσης και συντήρησης: Η απόκτηση ενός IP τηλεφωνικού κέντρου δεν είναι πλέον δαπανηρή και η συντήρηση του μπορεί να γίνει από το τμήμα της IP της εταιρείας που λειτουργεί (εφόσον υπάρχει) ή απομακρυσμένα από εμάς. Είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα έναντι των αναλογικών κέντρων, καθώς δίνει αυτονομία όχι μόνο στη χρήση, αλλά και στη συντήρηση, χαμηλώνοντας ταυτόχρονα σημαντικά το κόστος για την επιχείρηση.
  • Γρήγορη επιστροφή της επένδυσης.